Методична робота у Природничо-гуманітарному коледжі заснована на досягненнях науки та передового педагогічного досвіду. Вона опирається на систему аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з метою удосконалення професійної компетенції педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Основними принципами методичної роботи є наступні:
- демократизація та гуманізація навчального процесу;
- цільовий підхід до організації методичної роботи відповідно до програмних цілей навчального закладу та напрямків його діяльності;
- організація роботи з педагогічними кадрами на основі урахування їх потреб та реального рівня професійної компетенції;
- системність та систематичність;
- науковість;
- оперативність та мобільність;
- прогностичність та випереджувальний характер;
- оптимальне поєднання індивідуальних та колективних форм;
- пріоритети знань та моральних цінностей.
Педагогічний колектив у здійсненні методичної роботи визначає ряд основних завдань, як – от:
- організаційно-методичне забезпечення програм розвитку нашого навчального закладу;
- удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання студентської молоді, забезпечення єдності, органічного взаємозв’язку загальноосвітньої та професійної підготовки студентів на основі принципів гнучкості, наступності, прогностичності, ступеневого характеру вищої освіти;
- розвиток педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення мотивації і умовдля професійного вдосконалення;
- інформаційне забезпечення педагогічних працівників із проблем освіти, педагогіки, психології, інформування про досягнення науки і техніки, передового педагогічного та виробничого досвідів;
- організаційно-методична допомога у розвитку педагогічної творчості, експерементально-дослідницькій роботі, впровадження результатів наукових досліджень, передового досвіду, педагогічних технологій тощо;
- створення комплексно-методичного забезпечення дисциплін, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання;
- забезпечення інтеграції навчального процесу, науки і практики;
- підготовка до атестації педагогічних працівників.
Методична робота в коледжі здійснюється як колективно, так і індивідуально. Вона реалізовується через діяльність педагогічної ради, методичної комісії, циклових комісій загальноосвітніх та професійно орієнтованих дисциплін, школи педагогічної майстерності та молодого педагога, проведення інструктивно-методичних нарад, семінарів, корференцій, педагогічних читань тощо.
Членами методичної комісії згідно з розпорядженням №___ від ___ вересня 2015 року є 15 досвідчених викладачів та голів циклових комісій, рівень професійної компетентності яких дає змогу доцільно планувати та успішно виконувати методичну роботу в коледжі.
ПЛАН
методичної роботи Природничо-гуманітарного коледжу
ДВНЗ «Ужгородський національний університет»
- Організаційна робота
№ з/п | Назва заходу | Термін виконання | Виконавець | Примітка |
1. | Визначення основних напрямів роботи методичної та циклових комісій коледжу. | Вересень 2015 р. | Члени методичної комісії | |
2. | Обговорення та затвердження плану роботи методичних комісій. | Перше засідання методичної комісії | Пащук Г.Я. | |
3. | Ознайомлення педагогів із змінами до навчальної та методичної документації, змісту навчальних планів та робочих програм. | 01-04.09.2015 р. | Пащук Г.Я., голови циклових комісій | |
4. | Обговорення та затвердження навчальних, календарно-тематичних планів та робочих програм викладачів. | На першому засіданні методичної комісії | Сидор Р.М., Пащук Г.Я., голови циклових комісій | |
5. | Вироблення рекомендацій щодо ведення документації циклових комісій. | Вересень 2015 р. | Сидор Р.М., Пащук Г.Я. | |
6. | Затвердження планів роботи циклових комісій. | На першому засіданні методичної комісії | Сидор Р.М., Пащук Г.Я. | |
7. | Організація контролю навчально-виховного процесу: - відвідування аудиторних та виховних занять; - налагодження системи взаємовідвідування; - проведення моніторингу знань, умінь і навичок студентів (протягом семестру; у кінці семестру). | Протягом навчального року | Сидор Р.М., Попович М.Т., Пащук Г.Я., Члени циклових комісій | |
8. | Організація роботи щодо актуалізації Положення про методичну роботу та Положення про циклову комісію. | До 15.11.2015 р. | Пащук Г.Я., Сидор Р.М. | |
9. | Створення методичного кабінету (плану роботи, методичного наповнення тощо). | І семестр 2015-2016 н.р. | Пащук Г.Я., Члени методичної комісії | |
10. | Організація роботи щодо створення банку баз навчальної та виробничої практик та наскрізних програм з усіх напрямків підготовки. | Вересень-листопад 2015 р. | Сидор Р.М., Голови випускних циклових комісій | |
11. | Розроблення графіка проведення предметних олімпіад, конкурсів, конференцій тощо (різних етапів). | Вересень-жовтень 2015 р. | Пащук Г.Я., Попович М.Т. | |
12. | Організація роботи щодо створення навчальних кабінетів української мови та літератури, допризовної підготовки, туризму та країнознавства, цивільного права. | Протягом 2015-2016 н.р. | Сидор Р.М., Пащук Г.Я., Завідувачі кабінетів |
- Навчально-методична та наукова робота
№ з/п | Назва заходу | Термін виконання | Виконавець | Примітка |
1. | Проведення засідань методичної комісії коледжу (тематика додається) | Щомісяця 2015-2016 н.р. | Пащук Г.Я. | |
2. | Розроблення методичних рекомендацій для роботи циклових комісій | Вересень-грудень 2015 р. | Пащук Г.Я., Сидор Р.М. | |
3. | Проведення методичних тижнів циклових комісій (згідно з графіком) | Протягом навчального року | Голови циклових комісій | |
4. | Проведення Тижнів наук, що включають наступне: - студентські конференції; - фахові, інтелектуальні та художні конкурси, олімпіади; - зустрічі із представниками відповідних професій тощо. | Протягом навчального року | Голови циклових комісій, студрада | |
5. | Вироблення методичних рекомендацій щодо підготовки та проведення традиційних студентських наукових конференцій: - до Дня української мови і писемності; - до Дня юриста; - із проблем сучасної економіки; - Шевченківські читання; |
Листопад 2015 р. Жовтень 2015 р. Квітень 2016 р. Березень 2016 р. |
Пилипенко О.М. Юричка Л.В. Поп Т.П. Андрусь М.В. | |
6. | Вироблення банку завдань та методики підготовки учасників предметних олімпіад. | Вересень-листопад 2015 р. | Голови циклових комісій | |
7. | Вивчення досвіду роботи викладачів зі студентами-призерами предметних олімпіад і конкурсів, впровадження його у практику підготовки учасників. | Протягом навчального року | Пащук Г.Я., Данько-Товтин Л.Я., Александра Н.В., Собов Ж.В. | |
8. | Участь викладачів у роботі Наукового товариства студентів як консультантів та наукових керівників. | Протягом року | Голови циклових комісій | |
9. | Вивчення стану забезпечення науковою, навчальною та методичною літературою загальноосвітніх та фахових дисциплін. | Грудень-травень 2015-2016 н.р. | Станко О.В., Голови циклових комісій | |
10. | Вироблення та впровадження критеріїв оцінювання індивідуальної, колективної та самостійної роботи студентів під час поточного і підсумкового контролів із усіх навчальних дисциплін. | Вересень-жовтень 2015 р. | Голови циклових комісій, завідувачі відділень | |
11. | Створення наскрізних програм навчальної та виробничої практик, методичних рекомендацій щодо їх проходження та документування. | І семестр 2015 р. | Голови випускних циклових комісій: Александра Н.В., Юричка Л.В., Поп .І.М. | |
12. | Розроблення концепції та програми Школи молодого педагога | Вересень-жовтень 2015 р. | Пащук Г.Я., Данько-Товтин Л.Я. | |
13. | Удосконалення методичного забезпечення навчальних кабінетів (згідно з планом їх роботи) | Протягом навчального року | Завідувачі кабінетів | |
14. | Продовжити практику проведення виїздних науково-методичних конференцій у загальноосвітніх школах різних районів області (згідно з планом) «Нові підходи до співпраці загальноосвітньої школи та ВНЗ: методика, дидактика, результативність». | Жовтень-квітень 2015-2016 н.р. | Росоха В.В., Сидор Р.М., Пащук Г.Я., Щербан І.І.
| |
15. | Видання матеріалів виїздних конференцій окремим науковим збірником. | Квітень-червень 2016 р. | Андрусь М.В.
| |
16. | Створення Центру профорієнтаційної роботи для розроблення заходів та методик їх проведення. | Вересень-листопад 2015 р. | Попович М.Т. | |
17. | Підготовка та видання навчально-методичних комплексів, дидактичних посібників тощо викладачами коледжу (згідно з планом) | Протягом навчального року | Голови циклових комісій | |
18. | Удосконалення процесу атестації педагогічних працівників, створення умов для їх фахового зростання. | Протягом навчального року | Росоха В.В., Сидор Р.М., Пащук Г.Я., Мельник О.В. | |
19. | Підготовка програм вступних випробувань та методичного забезпечення підготовчих курсів. | Листопад-грудень 2015 р. | Манохіна Б.В., Собов Ж.В., Андрусь М.В.. |
Профорієнтаційна та виховна робота
№ | Назва заходу | Виконавець | Термін виконання | Примітка |
1. | Створення Центру профорієнтаційної роботи для розроблення заходів та методик їх проведення. | Вересень-листопад 2015 р. | Попович М.Т. | |
2 | Створення інформаційного банку «Наш потенційний абітурієнт»: - інформація про ЗОШ I – II ст. Закарпатської обл.; - інформація про ПТУ зі спорідненими спеціальностями; - інформація про сільські та селищні ради для подальшої співпраці та пропаганди навчал ьного закладу. | Попович М.Т., Кухар С. Щербан І.І. | Вересень-листопад 2015 р. | |
3. | Оновлення профорієнтаційної сторінки на сайті коледжу, актуалізація матеріалу. | Голови випускових ЦК, Щербан І.І. | Постійно | |
4. | Створення та видання довідника вступникам до Природничо-гуманітарного коледжу на 2016 р. | Росоха В.В., Попович М.Т. Пащук Г. Я. | Жовтень-грудень 2015 р. | |
5. | Розроблення методичного посібника «На допомогу академнаставникові» | Попович М.Т. Станко О.В. Пащук Г.Я. | Грудень 2015р.- січень 2016 р. | |
6.
| Організація практичних семінарів із удосконалення методики проведення виховних заходів в академгрупах (за окремою тематикою). | Попович М.Т. Пащук Г.Я. куратори груп | Листопад-грудень 2015р .-січень, березень2016 р. | |
7. | Проведення Методичного тижня виховної роботи. | Попович М.Т. | Лютий 2016 р. |